16 Nisan 2010 Cuma

Prof.Dr.İrfan ERDOĞAN kimdir?

İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi öğretim üyesi olan Prof. Dr. İrfan Erdoğan, 1985 yılında Gazi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü’nden mezun oldu. 1986-1992 yılları arasında ABD’de Columbia Üniversitesi’nde Eğitim Ekonomisi alanında yüksek lisans, Uluslar arası Eğitim ve Kalkınma alanında da doktora yaptı. “Çağdaş Eğitim Sistemleri; Okul Yönetimi ve Öğretim Liderliği; Sınıf Yönetimi; Eğitimde Değişim Yönetimi; Türk Eğitim Sistemi: Sorunlar ve Çözümler; Öğrenmek, Gelişmek, Özgürleşmek; 99 Sayfada Verimli Ders Çalışma adlı yedi kitabı ve çok sayıda makalesi bulunmaktadır.
1995’te “2000’li Yıllarda Türk Eğitim Sistemi: Sorunlar ve Çözümler” adlı araştırmasıyla Milliyet Gazetesi’nin Türkiye’nin Sorunları dalında Örsan Öymen adına düzenlediği yarışmada ikincilikle ödüllendirildi. İstanbul Üniversitesi’nin dışında Yeditepe Üniversitesi ve Harp Akademileri Komutanlığı’nda da dersler verdi. Evli ve 1 çocuk babası olan Prof. Dr. İrfan Erdoğan, 2006-2008 yılları arasında Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı olarak görev yaptı.Halen İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanlığı görevini sürdürmektedir.


EĞİTİM VE AKADEMİK YÜKSELME
Lisans: Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık -Gazi Üniversitesi, 1985
Y.Lisans: Eğitim Ekonomisi -Columbia Üniversitesi, 1989
Doktora: Uluslararası Eğitim ve Kalkınma - Columbia Üniversitesi, 1992
Yardımcı Doçent: Eğitim Bilimleri - İstanbul Üniversitesi, 1993-1997
Doçent: Eğitim Yönetimi - İstanbul Üniversitesi, 1998-2002
Profesör: Eğitim Bilimleri- İstanbul Üniversitesi, Şubat 2006

İDARİ GÖREVLER
İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Egitim Bilimleri Bölüm Başkanlığı
Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Küçükleri Muzır Neşriyattan Koruma Kurulu Üyeliği
İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcılığı
İstanbul Üniversitesi, Fen Bilimler Enstitüsü, Tezsiz Yüksek Lisans Yöneticisi
H. Ali Yücel Eğitim Fak., Öğretmenlik Uygulaması Koordinatörlüğü
H. Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Türkçe/Türk Dili ve Edebiyatı, Matematik Öğretmenliği
Pedagojik Formasyon Koordinatörlüğü
İlköğretim Sınıf Öğretmenliği, Pedagojik Formasyon Programları Koordinatörü
Milli Eğitim Bakanlığı, Okul Yöneticileri Kurs Programı Koordinatörü 3-21 Temmuz, 2000
Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Yönetim Kurulu Üyeliği
Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Yayın Komitesi Üyeliği

KİTAPLAR
Eğitime Dair.Pegem Yayınları,Birinci Baskı:Mayıs 2009
Çağdaş Eğitim Sistemleri. Sistem Yayınları, Birinci Baskı: Ekim 1995, Dördüncü Baskı: Eylül 2000
Okul Yönetimi ve Öğretim Liderliği. Sistem Yayınları, Ocak 2000, İkinci Baskı: Ekim 2000
Sınıf Yönetimi. Sistem Yayınları, Birinci Baskı: Şubat 2001, Dördüncü Baskı: Haziran 2002
Eğitimde Değişim Yönetimi. Pegema Yayıncılık, Birinci Basım Nisan 2002
Türk Eğitim Sistemi: Sorunlar Çözümler. Sistem Yayıncılık, Kasım, 2002
Öğrenmek, Gelişmek, Özgürleşmek. Sistem Yayıncılık, Mart, 2004
99 Sayfada Verimli Ders Çalışma. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ekim 2006

Hocamızı Kişisel web safyasından takip edebilirsiniz http://www.irfanerdogan.com.tr/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder