16 Nisan 2010 Cuma

Prof.Dr.Ziya BURSALIOĞLU kimdir?

                       Öğrenim özgeçmişi olarak,Ziya Bursalıoğlu;Necati Bey Öğretmen Okulu ve Gazi Eğitim Enstitüsü'nde yetişti.Fullbright ve Good Year bursları ile gittiği ABD Illions Üniversitesi'nde Eğitim Yönetiminde M.A ve Ph D dereceleri aldı.Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi'nde doçentlik ve profesörlük aşamalarını tamamladı.Bu üniversitede uzun yıllar profesör olarak çalıştı.Bursalıoğlu MEB hizmetinde,ilk ve orta öğretim öğretmenliği,lise müdürlüğü,Mili Eğitim Müdürlüğü,Bakanlık denetçiliği,genel müdür yardımcılığı görevlerinde bulundu.Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi'nde öğretim üyeliği,bölüm başkanlığı,yaklaşık dokuz yıl dekanlık ve altı yıl senatörlük yaptı.

Eğitim Yönetiminde ilk ve temel yapıtları vermiş olan Bursalıoğlu'nun yüksek öğretim kurumlarında geniş çapta kullanılmakta olan iki ders kitabından başka,üç alan araştırması,Atatürkçü Eğitim,Yükseköğretim,Demokrasi ve Liderlik konularında çok sayıda makalesi bulunmaktadır.
Kitapları:Eğitim Yönetiminde Teori ve Uygulama(1971)
Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış(1968)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder